perjantai 31. joulukuuta 2021

Etappi ajassa

Vuoden vaihtuminen on oikeastaan vain tekninen kalenteritapahtuma. Elävässä elämässä vain harva asia tulee päätökseen juuri tänään. Useimmille tämäkin on vain yksi päivä elämässä. Eikä huominenkaan oikeastaan sen merkittävämpi päivä ole.

Tästä huolimatta vuoden vaihtuminen on tervetullut tapahtuma. Pidän tarpeellisena saada pysähtyä hetkeksi ja katsoa taakseen. Miten tähän päivään on tultu? 

Minulle vuosi 2021 oli haastava, mutta parempi kuin 2020, jota hädin tuskin muistan. Olen kulkenut pitkän matkan kuluneen vuoden aikana. Olen joutunut kohtaamaan omia heikkouksiani ja rikkinäisyyttäni. Olen hetkittäin ollut jaksamiseni rajoilla. Enkä silti voi sanoa päässeeni erityisen pitkälle, en ainakaan näe maalia horisontissa. Mutta eteenpäin olen kulkenut. Ja suunta on ollut hyvä.

Vuosi 2022 on toivottavasti myös kasvun vuosi. Haluan vahvistua omaksi itsekseni ja jättää taakseni nämä rajat, jotka estävät minua kunnolla elämästä. Haluan olla parempi äiti lapsilleni. 

En näe tarpeelliseksi tehdä lupauksia tai asettaa konkreettisia tavoitteita. Tärkeämpää on pitää huolta siitä, että suunta on oikea. Ja pysyy oikeana.

Minä toivon, että tuleva vuosi tuo mukanaan monia ilon ja onnen hetkiä. Toivon rauhaa ja helpotusta. Hankalien aikojen päättymistä.

 Hyvää uutta vuotta kaikille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti